miércoles, 23 de junio de 2010

AMOJONAMIENTO

AMOJONAMIENTO. Sí senyor. No m'estic inventant res. Aquesta breu entrada té la única finalitat de compartir una d'eixes paraules capaç d'alegrar-me el dia. La vaig sentir de la meua germana que, molt atrafegada ella, em llegia els 13 capítols de Legislació, una assignatura fonamentalíssima en la carrera que estudia: Enginyeria de Camins, Canals i Ports. Comence a creure de veres això de què si et traus aquesta carrera serveixes per a qualsevol cosa. Quan vaig poder parar de riure (em va pillar per sorpresa, enmig de tanta verborrea legal) li vaig demanar la definició, i ací vos la transmet:

AMOJONAMIENTO

"Acto de separar com mojones los linderos o límites de una heredad."


No em pregunteu per què associe esta paraula amb els tronxos bicicleteros que mos estan posant per València. Ninjas escrutinadores... (ja ho sé, no millore amb les vacances, açò és inherent a mi).

P. S.: Hauria d'incloure esta entrada en Literatura, o és una dèria mental meua, més que un article de temàtica lingüística?

1 comentario:

  1. dioooooooos!!! Y creer que aun existen palabras así por conocer... Con la ironía de tu hermana seguro que a esa palabra se le saca partido en o segundos jajaja.
    Que buena. Digna de la Real Academia Española.

    ResponderEliminar